
Bu durum lüks markaların da stratejilerini yeniden düzenlemelerine yol açmış. Ermenegildo Zegna ve Salvatore Ferragamo gibi markalar genişlemelerini ve yeni ürün çeşitlerini yavaşlatma kararı almışlar.
Türkiye'de ise İstinye Park ve Kanyon gibi lüks tüketimin odağı olan AVM'lerde işlerinin yavaşladığını gördü. Zenginlerin gözdesi Harvey Nichols mağazası dahi krize dayanamayıp kredi kartına 8 taksitli satışa başlamış. Harvey Nichols'un bağlı bulunduğu Demsa group 2007 yılında 79 milyon TL, 2008’de 104 milyon TL ciro yaptı tılar ve 2009 hedefleri 150 milyon TL.
Lüks otomobil satışları ise belirgin şekilde azalmış. Önceki yıllarda yıllık 250 kadar satış yapan Porsche, 2009'da henüz 12 adet satabilmiş.
Haberin özeti şu son ekonomik kriz global bir ekonomik daralmaya neden oldu. Özellikle Amerika'da büyük yatırım şirketlerinin birbiri ardına devrilmesi en çok bu şirketlere yatırım yapan zenginleri etkiledi. Bankaların kredi vermede temkinli davranmaları ise pek çok şirketi zor durumda bıraktı. Bu şirketler üretimi durdurup küçüldüler. Toplumun genelini etkileyen kriz tüketimde azalmaya da sebep oldu, bu da içinden çıkılamayacak bir girdap yarattı. Önceki yıllarda yalnızca belli bir kesimi etkileyen krizde hep etkilenmeyen kesim kazançlı çıkardı Ancak zenginler de artık eskisi kadar kolay para kazanamamaya başladılar.
D&G Gianfranco Ferre, Ferre, GF Ferre, Just Cavalli gibi ünlü markaları barındıran Demsa Group sektörde yaşananların sebebinin krizin global olması olduğunu düşünüyor.
0 yorumlar:
Yorum Gönder