Son Haberler

30.07.2009

Lüks sarsıldı ama hala ayakta

Dünya çapındaki ekonomik kriz lüks markaları da sarstı. Fortune dergisinde yayınlanan bir habere göre son yıllarda aşırı patlama gösteren Louis Vuitton, Gucci, Armani, Dior, Bottega Veneta, Hugo Boss gibi markalarda mağazalarında ki stokları daralan lüks markete göre ayarlamak zorunda kaldılar. Artık marka ve modelleri tek tek getirten mağazalar, müşteri sayılarında gözle görünür bir azalma kaydetmişler. Şimdiye kadar krizlerden hiç etkilenmeyen lüks segment yaşadığımız son krizden oldukça etkilenmiş. Global ekonomideki daralma pek çok zenginin de servetlerinin küçülmesine yol açtı. Rusya'nın yeni petrol zenginleri dahi düşen petrol fiyatları ve tüketimi yüzünden artık yaşam biçimlerini mütevazileştiriyorlar.

Bu durum lüks markaların da stratejilerini yeniden düzenlemelerine yol açmış. Ermenegildo Zegna ve Salvatore Ferragamo gibi markalar genişlemelerini ve yeni ürün çeşitlerini yavaşlatma kararı almışlar.

Türkiye'de ise İstinye Park ve Kanyon gibi lüks tüketimin odağı olan AVM'lerde işlerinin yavaşladığını gördü. Zenginlerin gözdesi Harvey Nichols mağazası dahi krize dayanamayıp kredi kartına 8 taksitli satışa başlamış. Harvey Nichols'un bağlı bulunduğu Demsa group 2007 yılında 79 milyon TL, 2008’de 104 milyon TL ciro yaptı tılar ve 2009 hedefleri 150 milyon TL.

Lüks otomobil satışları ise belirgin şekilde azalmış. Önceki yıllarda yıllık 250 kadar satış yapan Porsche, 2009'da henüz 12 adet satabilmiş.

Haberin özeti şu son ekonomik kriz global bir ekonomik daralmaya neden oldu. Özellikle Amerika'da büyük yatırım şirketlerinin birbiri ardına devrilmesi en çok bu şirketlere yatırım yapan zenginleri etkiledi. Bankaların kredi vermede temkinli davranmaları ise pek çok şirketi zor durumda bıraktı. Bu şirketler üretimi durdurup küçüldüler. Toplumun genelini etkileyen kriz tüketimde azalmaya da sebep oldu, bu da içinden çıkılamayacak bir girdap yarattı. Önceki yıllarda yalnızca belli bir kesimi etkileyen krizde hep etkilenmeyen kesim kazançlı çıkardı Ancak zenginler de artık eskisi kadar kolay para kazanamamaya başladılar.


D&G Gianfranco Ferre, Ferre, GF Ferre, Just Cavalli gibi ünlü markaları barındıran Demsa Group sektörde yaşananların sebebinin krizin global olması olduğunu düşünüyor.
  • Yorumlar
  • Facebook Yorumları

0 yorumlar:

Yorum Gönder

Item Reviewed: Lüks sarsıldı ama hala ayakta Description: Rating: 5 Reviewed By: MD
Scroll to Top