Dünya Altın Konseyi’nin “Kadınlar Ne İster: Küresel İhtiyari Harcamalar 2008” başlıklı raporuna göre, fiyatları yüksek seyrine rağmen altın takı, 2008 yılında da global olarak en çok tercih edilen ürün olma özelliğini korudu.
Dünya Altın Konseyi (Wold Gold Council- WGC) tarafından gerçekleştirilen “Kadınlar Ne İster: Küresel İhtiyari Harcamalar 2008” (What Women Want: Global Discretionary Spending Report) raporu, “altın takı”nın yüksek altın fiyatlarına rağmen geçmiş yıllarda olduğu gibi 2008 yılında da global anlamda tercih edilen en popüler ürün olduğunu ortaya koydu.
Dünya genelinde onsun ortalama 500 $ düzeyinde olduğu 2005 yılında altına harcama yapanların oranı yüzde 44 iken, onsun 1100 $ olduğu dönemde bu oranın yüzde 48’e yükselmesi, artan altın fiyatının kadınların satın alma ve sahip olma isteğini azaltmadığını ortaya koyuyor. Küresel altın talebinin yüzde 73’ünü temsil eden Türkiye, Hindistan, Çin, Suudi Arabistan, İtalya ve ABD pazarlarındaki harcama alışkanlıklarını değerlendiren rapora göre; 2005 yılına oranla yaklaşık iki kat artan fiyatlara rağmen altın, 2008 yılında diğer lüks ürünlere karşısındaki konumunu korudu hatta güçlendirdi.
“Lüks ürünler arasında altının yeri” ve “2005 yılından bu yana tüketicilerin altına yönelik tutumları” olmak üzere iki ayrı başlıktan oluşan araştırma GfK Roper Consulting tarafından Nisan– Haziran 2008 tarihleri arasında yaşları 15-65 arasında değişen 7.406 üzerinde kadın üzerinde gerçekleştirildi.
2008’de Türkiye’de de altın takıya ilgi azalmadı
Araştırmayı değerlendiren Dünya Altın Konseyi Türkiye Genel Müdürü Murat Akman, “2008 yılında zirve yapan altın fiyatı dikkate alındığında, araştırmanın tüketici tutumlarını ve harcama davranışlarını nasıl etkileyebileceği konusuna odaklanması, sektörümüz açısından büyük önem taşıyor. Sonuçlara göre artan fiyatlara rağmen, altın takı ürünleri kadınların ihtiyari harcamalarında en popüler ürün olarak küresel pozisyonunu koruyor.
Türkiye’ye baktığımızda altın fiyatının artması, altın takısının algılanışında olumlu bir etki yaratmış gibi görünüyor; öyle ki ankete katılan kadınlar, mevcut fiyatın altını iyi bir yatırım aracı ve daha özel bir ürün haline getirdiğini düşünüyor. Onsun ortalama 681 TL olduğu 2005 yılında Türkiye’de altına harcama yapanların oranı yüzde 50 iken, onsun 1.376 TL’ye yükseldiği 2008’de bu oranın yüzde 62 olması, artan fiyatlarına rağmen Türkiye’de altın takı talebine ilginin azalmadığını gösteriyor” dedi.
2.08.2009
- Yorumlar
- Facebook Yorumları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorumlar:
Yorum Gönder